Perjantaina 18. syyskuuta järjestettävä, työntekijäkeskusjärjestöjen toimeenpanema mielenilmaus vaikuttaa bussiliikenteeseen koko maassa. Pääsääntöisesti bussiliikenne keskeytyy perjantaina aamuyöllä klo 03 ja käynnistyy uudelleen lauantaina 19. syyskuuta klo 03.
Suuri osa bussivuoroista jää liikennöimättä lakon seurauksena. Bussiyritykset pystyvät kuitenkin hoitamaan osan vuoroista korvaavin järjestelyin. Kaikkien mielenilmauksen aikana liikennöitävien vuorojen tiedot löytyvät Matkahuollon aikatauluhausta osoitteesta www.matkahuolto.fi, kunhan haun tekee oikealla päivämäärällä perjantaille 18.9. Matkahuollon sivuilta voi ostaa myös nettilippuja vuoroille, jotka kulkevat mielenilmauksen aikana.
Lisäksi Matkahuollon verkkosivuilta löytyvät linkit sekä bussiyritysten omiin että muun joukkoliikenteen poikkeustiedotteisiin. Matkahuollon verkkosivuille ja järjestelmään päivitetään jatkuvasti uutta tietoa, joten ajantasaisin tieto löytyy aina Matkahuollon aikatauluhausta sekä Ajankohtaista -osion tiedotteesta.
Hyvitystä käyttämättä jääneistä kausi- ja nettilipuista
Matkahuolto korvaa kausilipun hinnasta lakkopäivän osuuden, jos kausilippua ei ole ollut lakosta johtuen mahdollisuutta käyttää ollenkaan. Matkahuolto hyvittää myös käyttämättä jääneen nettilipun, jos vuoro, jolle lippu oli ostettu, jää lakosta johtuen ajamatta. Hyvitysohjeet löytyvät Matkahuollon verkkosivuilta.
Matkahuollon toimipaikat palvelevat perjantaina
Matkahuollon toimipaikat pystytään pääsääntöisesti pitämään avoinna perjantaina muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta. Aukioloajat saattavat kuitenkin poiketa normaaleista tunneista. Tarkat tiedot voi tarkistaa Matkahuollon verkkosivujen toimipaikkahausta.
Matkahuollon tiedotteita voi seurata verkkosivuilla osoitteessa www.matkahuolto.fi sekä Matkahuollon sosiaalisen median kanavissa Facebookissa ja Twitterissä.
Lisätietoja aikatauluista saa Matkahuollon palvelunumerosta 0200 4000. Numero palvele ympäri vuorokauden. Puhelun hinta 1,99 €/min + pvm. Lakon vuoksi käyttämättä jääneiden lippujen hyvittämistä saa lisätietoja palaute- ja reklamaationumerosta puh. 020 331 222. Numero palvelee ma-pe klo 8-17. Puhelun hinta 8,8 snt/min.