ExpressBus

ExpressBus on bussijärjestelmä, jossa eri linja-autoyritykset tarjoavat nopean, mukavan ja edullisen matkustusmuodon.

Busseilla pääset tihein vuorovälein kaikkiin keskeisiin paikkoihin, ja laajan pysäkkiverkoston ansiosta pääset kyytiin sujuvasti reittien varrelta. ExpressBus-järjestelmään kuuluu kolme liikennöitsijää. Matkusta ympäristöystävällisesti ExpressBussilla!

Liikennöitsijät

ExpressBus-linjoja liikennöivät seuraavat yritykset. Heidän sivuiltaan löydät mm. tietoa lisäpalveluista ja ajankohtaisia tiedotteita bussiliikenteestä.

Länsilinjat Oy

Patamäenkatu 6
33900 TAMPERE
Puhelin: (03) 3140 3000
Fax: (03) 3140 3099
www.lansilinjat.fi

Väinö Paunu Oy

Kuoppamäentie 14
33800 TAMPERE
Puhelin: 020 764 9400
Fax: (03) 225 4010
www.paunu.fi

Pekolan Liikenne Oy

13100 HÄMEENLINNA
Puhelin: (03) 68 500
Puhelin: (03) 782 4303 (Lahden toimisto)
www.pekolanliikenne.fi

ExpressBussin vastuu

Myöhästymistapaukset

Matkustajan on varauduttava siihen, että vaikeat keliolosuhteet ja mahdolliset ruuhkat saattavat pidentää aikataulun mukaista matka-aikaa. Matkustettaessa lentoasemalle tai satamaan, tai jos matkalla on muita tärkeitä jatkoyhteyksiä, tulee matkustajan valita riittävän aikainen vuoro ehtiäkseen seuraavaan kulkuneuvoon.

Matkustajia pyydetään ottamaan huomioon, että juhlapyhinä ajetaan poikkeavien aikataulujen mukaan.

Matkustajan on otettava yhteyttä ensitilassa bussiyritykseen, jos bussivuoron mahdollinen myöhästyminen tai peruuntuminen uhkaa aiheuttaa ylimääräisiä matkakustannuksia. Bussiyritys ei vastaa lisävahingosta, jonka matkustaja omalla toiminnallaan olisi kohtuudella voinut välttää. Vuoron myöhästymisestä tai peruuntumisesta mahdollisesti aiheutuvat korvaukset käsitellään ja ratkaistaan aina tapauskohtaisesti.

Bussiyritys ei ole korvausvelvollinen matkustajalle aiheutuvista kuluista, mikäli vuoron myöhästyminen tai peruuntuminen johtuu bussiyrityksestä riippumattomasta ylivoimaisesta esteestä.

Kuljettajalla ei ole oikeutta maksaa matkustajille vaadittuja korvauksia bussissa. Matkan keskeytyessä esim. bussissa ilmenneen teknisen vian vuoksi kuljettaja tiedottaa korvaavista yhteysvuoroista, jotka pyritään järjestämään ensisijaisesti bussiyhteyksinä.

Matkan aikana sattuvista ongelmista ja mahdollisista korvausvaatimuksista neuvottelevat matkustaja ja ao. vuoroa ajanut bussiyritys, ei ExpressBus markkinointiyhteenliittymä. ExpressBus auttaa tarvittaessa oikean yrityksen yhteystietojen etsimisessä.

Matkatavaroiden rikkoutuminen tai häviäminen

Matkatavaroille matkan aikana tapahtuvat rikkoontumiset tai häviämiset käsitellään yleensä tapauskohtaisesti. Mikäli matkustaja on itse laittanut matkatavaran tavaratilaan, ei sitä ongelmatilanteessa yleensä korvata. Useilla yrityksillä on tietty enimmäiskorvaus (esim. 20 €/kilo), mitä enempää ei korvata. Yritykset suosittelevat matkatavaravakuutuksen ottamista ongelmatilanteita varten.

Ajankohtaista

Koulut alkavat

Koulut alkavat

08.08.2017

Moni pieni suuntaa taas koulutielle. Muistetaan se liikenteessä. Ajetaan varovasti.

UUSI EXPRESSI-LEHTI ON ILMESTYNYT!

UUSI EXPRESSI-LEHTI ON ILMESTYNYT!

09.06.2017

Uutta Expressi-lehteä voi lukea paperisena busseissamme tai sähköisesti täällä.

Lehti sisältää esimerkiksi sisustus- ja kalustusvinkkejä mökille, muusikko Piia Viitasen mietteitä ja ExpressBussin kuulumisia. Kaupungeista on tällä kertaa esittelyssä Vaasa. Mukavia lukuhetkiä!

UUSIA BUSSEJA!

UUSIA BUSSEJA!

26.05.2017

Uudet ExpressBussit alkavat olla kaikki hiljalleen töissä. Uunituoreet Liedon tehtaalta tulevat bussit liikennöivät Tampere-Helsinki -väliä. Helpoiten uudet autot tunnistaa järjestysnumeroista, jotka löytyvät oven vierestä. Jos oven suussa on numero 71, 75, 76 tai 78, niin tiedät auton olevan taatusti uunituore!

Arkisto